Friday, October 24, 2008

Neuwied

Pada 17 October lepas saya berpeluang ke Neuwied, kawasan yang agak selatan dari Düsseldorf, tapi masih dalam Nordrhein Westfalen.Buat apa kat sana? Pakcik2 M'sia sekarang sedang berada di Bonn dan tinggal 2 weeks lagi sebelum diorang pergi ke Qatar and buat Haji.Diorang teruskan perjalanan ke Neuwied and kebetulan urusan Visa pun akan dibuat kat sini.Haa jadi kami pun ambik la kesempatan untuk stay 1 Malam dengan diorang..

Stesen Neuwied (sejuukkk.. huhu)

Petang 17 Oct after solat Jumaat, saya pun bertolak dgn rakan2 ke Neuwied dgn Train.Perjalanan lebih kurang 2 Jam and sekali transit.Haiyo sejuk betui la kat sini naa..Datang2 pening kepala, cek2 rupanya 5 Celcius.Winter oh Winter, mengapa engkau sejuk (-__-) Bro Arhan datang ambik kat Stesen dengan Mitsubishi Hijau beliau ke Masjid..Kat sini saya berpeluang jumpa dengan orang2 tempatan yang baik2 belaka.Banyak budak2 pulak tu.Huhu..Pakcik2 M'sia sampai after Maghrib, alhamdulillah semua selamat sampai..

Macam kat Kedah je kan

Esok pagi saya dan rakan balik around pukul 9 Pagi, sebab Kak Siti dari Krefeld nak datang melawat Düsseldorf.Keadaan agak berkabus ala2 romantik gitu..Di Stesen masa tunggu Train, saya berpeluang sembang dengan sorang Makcik Afghanistan ni, Mahbubah namanya.Kalau dia tak bagitau asal dengan nama, memang ingat orang German la.Huhu..Dia banyak tau tentang Malaysia and datang German time dulu2 atas sebab perang.Anak2 beliau yang kebanyakannya dah berjaya and berkeluarga semua duduk asing..Jangan risau ya Makcik Mahbubah, tak lama lagi sure Islam akan bangkit semula and semua negara Islam bebas dari perang.

Kabus melanda

Sesat ke makcik? Kuikui

Setibanya di Stesen Dusseldorf terus terjumpa Kak Siti Krefeld, and dia bawa ke Restoran buffet India (eh siapa yang patut bawak siapa ni? Hehe).Insyaallah nanti kami pula yang pegi Krefeld and jumpa kawan2 kat sana.May Allah bless all the people stated in this post. Amiin.

Restoran India ( sedang cover kepedasan )

3 comments:

farhazoeLa said...

eyh pakcik. saya nak exam. jadinya, selamat sambut exam kalau kamu pun sama ! :)

Haniff MN said...

mad...awe leekkkk...

Ahmad bin Ariffin said...

nip..cepat datang.nak masak dah ni..huhu.

Related Posts with Thumbnails