Tuesday, October 14, 2008

Raya Dalam Kelas

Di kala orang tengah riang ria solat and takbir raya, saya tengah terlentok dengar lecture Physics.Apa la nasib ada class di pagi raya kan..hehe.Takpe ada hikmahnya.Hari tu, Selasa 30 September, 1 Syawal, saya dan rakan ada class dari pagi hingga tengahari.Pada petangnya saya dan Haniff bertolak ke Frankfurt untuk berjumpa dgn rakan2 lama dan beraya di Konsulat Malaysia.Perjalanan lebih kurang 4 jam mmg memenatkan jugak la..Alhamdulillah sampai around 7 pm.Sedara Hilmi jemput kami dgn basikal baru hijaunya (walaupun tak naik pun.cuma sorong je) di stesen and terus ke rumah Abg Mad tak jauh dari situ.

baru sampai dah bajet

Malam tu kami tolong2 depa siap untuk open house esok..Kat sini meriah sebab ramai org Melayu.Pilu juga dalam hati fikirkan ada berapa kerat je org Melayu kat Dusseldorf..Tuan rumah, Abg Mad, senior kami yg dah habis belajar and sedang bekerja kat German.Isteri dia, Kak Liza pun sesame kerja.Dan yang lain2..Tak lupa juga kepada kembar kakak & adik..comel tahap gaban punya.Malam tu lepas gotong royong kami balik ke Hostel member2 Wiesbaden..Bilik diorg memang smart tak tau nak cakap.hehe..Untung korang.Before tidur ada buat makan2 sikit, buah tangan dari tempat jauh2.Tetiba pukul 12 Malam diorg nyanyi birthday la pulak.Alahai korang ni buat segan je..Thanks a lot sebab ingat birthday aku ya (^__^) Juga kepada Ribena yang susah payah poskan baju raya.Tak dapat balas budi baik korang semua..Kat situ saya menetap di bilik Umar, ketua course merangkap jejaka matang.

kat Dapur umah Abg Mad & Kak Liza

Abang2 single

Esoknya kami pegi beraya open house di rumah Abg Mad dulu dan petangnya sama2 bertolak ke Konsulat dgn train dan bas.Alhamdulillah selamat sampai..Pengsan rasa tengok rumah Konsulat Malaysia ni.Macam dalam filem.huhu.Tak tau la berapa sewanya.Tetamu yg hadir semuanya ada kene mengena dgn Malaysia la..Ada juga cina & india, tak kurang juga anak2 Melayu yang dah campur habis.German + Melayu ada, Arab + Melayu ada, Cina + Melayu pun ada.Hasilnya semua muka mixed habis..Nasib baik tau cakap Melayu jgk sikit2.Hehe..Chef Ismail dijemput untuk masak.Selalu nampak dalam TV je.Hari ni ada juga peluang tengok perut dia dari dekat.Malam tu kami balik kekenyangan..Sian Umar, bilik jadik port lagi.Takpe2 len kali ko datang bilik aku pulak ya.Boleh tidur dalam peti ais.

Abg Mi cuba menarik perhatian

Semua kaler ada

Time Open House

depan rumah Abg Mad (Haniff, Umar, Jijo, Penulis, Afham)

di Konsulat

dengan Chef Ismail

Terserlah bakat seorang ayah (with Adik Nabihah)

Esok tu saya dan rakan2 yg lain jalan2 jap sekitar Frankfurt before balik..Nama2 tempat tak ingat dah tapi semua mmg cantik Subhanallah.Pastu pekena kat Restoran Thailand.Pasni tak tau la bila lagi boleh jumpa.Time kasih banyak dak2 Wiesbaden..Jep, Aman, Umatot, Abg mi..May Allah bless you all always.

Dekat dgn Main River

Atas Jambatan (Sapik je tangan tak masuk poket)

6 comments:

Anonymous said...

ahmad. akak jumpa ur family kt airport hrtu. rpny ayah fmly awak kenal fmly akakla. awak ni ank pkck arifin pernec rpny.. hehe..

Ahmad bin Ariffin said...

ya saya..hehe.anak pakcik ariffin pernec (^__^) thats me..akak buat apa kat airport masa tu.Balik Msia ya?

Anonymous said...

oh.. awak rupenya anak pakcik ariffin, ari itu saya belajar sama2 ngan awak di koln, tak sangka ya dunia ni kecil.

abdus said...

nmpk afham disitu.. hehe

Ahmad bin Ariffin said...

eh bang abdus, kenal afham ke?

Haniff MN said...

"Abang2 single"-aaah jgn tipu!!
lol
memang nada apam...

Related Posts with Thumbnails