Monday, November 24, 2008

Alhamdulillah..

Nikmat iPhone baru ditarik.. Mungkin kerana mempunyai iPhone bukan benda yang baik untuk saya.. Mungkin sebab saya lalai dan tak guna dengan sebetulnya.. Atau mungkin iPhone tu sendiri benci saya, sebab tu dia buat-buat jatuh dengan sendirinya di dalam keretapi.

..........................................................................................................................................

Agak terkilan dengan kecuaian saya sendiri.. Satu tips yang mungkin berguna : Janganlah kita sekali-kali letak barang di atas riba, sebab bila bangun kadang-kadang tak sedar. Moga iPhone tu dapat dekat Pakcik or Makcik cleaner train yang best-best.. Boleh juga jadi hadiah Krismas ke, daripada dapat dekat apek Handphone. Kan kan kan..

..........................................................................................................................................

Sungguhpun hati agak sayu, namun kehilangan ni mengingatkan saya bahawa semua yang kita ada termasuk harta, diri, dan nyawa kita adalah milik Allah dan bila-bila masa je boleh diambil. iPhone 3G tercicir, tapi kaki dengan tangan ada lagi. Kuikui.. Sentiasalah lihat apa yang kita ada, dan bukan yang kita tiada. Sebab bila kita lihat apa yang kita tiada, sampai bila-bila pun kita takkan merasa cukup..


Sesekali terkenang juga..

8 comments:

TyRoX SaN said...

eleh mad...

x leh blah benar gambo cmtue. huk2.

Ahmad bin Ariffin said...

biasala akmal.. nak juga zahirkan kesedihan diri ni.bagila can nak poyo sikit ya.kuikui.

.: m e r a n e s s :. said...

alalala amaddd!
ciannye iphone ilang! :(
feel sorry for u tho :(

-uMaToT- said...

wakakakakak...gamba pakai baju ketat x nak kalah..haih...

Ahmad bin Ariffin said...

time kasih teacher..what to do (^__^) nmpknya sy terpaksa tarik diri dari club la.hehe..

Ahmad bin Ariffin said...

ketat2 tapi kalau taf takpe ma..

Anonymous said...

heheh,,siaannye...betulla mad, Allah nak uji kite..nak ingatkan kita, rezeki dtg dr Allah dan berhak menariknya bila2 masa...ujian tu dtg pd hamba2 yang disayangiNya..supaya tidak terus terleka...dont worry! take it in a positive way!

Ahmad bin Ariffin said...

hehe..betul tu kak ya..takpe hilang iphone je.lagipun bukannya milik kita pun.

Related Posts with Thumbnails