Saturday, February 6, 2010

Diari Minggu Ini

1) Alhamdulillah setakat ini sudah 3 subjek yang selesai. Memang
banyak perasaan yang melanda sebaik saja setiap kali peperiksaan tamat.
Hasilnya saya cuma dapat berserah dan tawakkal.

2) Subjek terakhir ialah pada hari Jumaat ini iaitu 12 Februari. Pada hari
yang sama, rakan sekolah lama saya, Nadia Aqilla dari Alexandria bersama
4 orang rakannya akan datang ke German iaitu di Munich. Jadi
insyaAllah saya bersama 3 orang rakan yang lain akan ke sana pada 12
Februari ini dan menetap di rumah Amsyar sekiranya dia fleksibel.

3) Seorang lagi rakan sekolah lama saya, Mior Faris dari Czech Republic
juga akan datang semasa cuti. Masa sebenar belum dapat dipastikan. Semasa
di MRSM Beseri dulu, selain seorang rakan, Mior Faris juga merupakan
salah seorang daripada ahli Forum Remaja yang telah bersama dengan
saya mewakili negeri Perlis ke peringkat kebangsaan. Dia merupakan
pengerusi dan saya sebagai ahli panel pertama.

4) Rakan dari UK juga tidak ketinggalan. Rakan sekelas saya semasa
di maktab dulu, Amir amsyar yang sedang belajar di Nottingham juga
bercadang untuk datang ke sini sekitar pertengahan bulan Mac yang
akan datang. Semoga Allah memudahkan urusan
dan perjalanan mereka.

5) Suasana di dalam minggu peperiksaan sekarang agak senyap kerana
semua agak sibuk dengan persediaan masing-masing. Saya sendiri
sepatutnya menyibukkan diri dengan cuba untuk bersedia sepenuhnya.
Tak lupa juga dengan doa dan meminta daripada Allah swt.

6) Sejak bulan Disember yang lepas saya dan rakan di Hamburg, Nazmi,
telah merancang untuk snowboard selepas tamat peperiksaan. Jadi
insyaAllah sekiranya tiada aral melintang, kami akan merancang dengan
lebih teliti mengenai rancangan tersebut.

7) Sudah lebih sebulan saya tidak berjumpa dengan Liya Raihany, anak
kepada Mat dan Kak Liza. Perkembangan tentang Liya hanya saya tahu
melalui blog Kak Liza. Hehe. Pergi berjumpa dan melawat mereka
juga termasuk dalam rancangan selepas habis peperiksaan nanti.

5 comments:

Hann Haidar said...

gathering besar-besaran ni.

good luck, have fun :)

Ahmad bin Ariffin said...

time kasih hann.. insyaAllah =)

zziumuije said...

rmbot korea madd.....

fatimahismail said...

salam
tgk pada post kali ni dah tersenarai plan2 lepas exam...byk btol janji temu dengan kawan2 ye...anyway, before enjoy ngan kawan2, jangan lupa enjoy ngn buku dulu...~!ok..wassalam

Ahmad bin Ariffin said...

muihh - haha..mlm tu pulun aku adjust rambut..tgh mamai time ni..

fatimah - wsalam..haah la.semuanya kwn2 beseri kita.hehe. insyaAllah.time´kasih fatimah.

Related Posts with Thumbnails